Sleva pro registrované zákazníky až 10 %
Heureka: 99 % lidí nás doporučuje
Časy hojnosti skončily. Příští měsíce proto budou ve znamení úspor, efektivity a zjednodušování. Přečtěte si, co obalový svět letos čeká a nemine.
Náklady rostou. Poptávka klesá, meziročně zhruba o 13 %.
Nikoho proto nepřekvapí, že podnikatelé a firmy už teď hledají způsoby, jak ušetřit.
Cena obalu je jasnou nákladovou položkou, proto se jako první krok nabízí hledání levnějších dodavatelů.
Neměli byste ale zapomínat, že cena obalu je sice nejviditelnějším nákladem, ale ne nutně největším. Již dříve jsme psali, že většina nákladů na balení je skrytých – peníze navíc vás stojí pomalé balení, poškozené zboží kvůli nekvalitním obalům i každý nevyužitý centimetr skladu.
Pokud chcete opravdu ušetřit na balení, měli byste optimalizovat celý proces balení od pickování po odeslání zásilkovou společností.
TIP: Lepší ceny často získáte nákupem většího množství obalů. Například u nás ušetříte 15 % množstevní slevou a nákupem po paletách.
Práce skladníků je náklad, se kterým musíte počítat.
Nejen ze strany zákazníků, ale i shora od Evropské unie roste tlak na balení, které je udržitelné/ekologické/zelené… prostě takové, které se snaží snižovat zátěž na životní prostředí.
Spotřebitelé jsou navíc čím dál víc citlivější na greenwashing a snáz odhalí neekologické výrobky, které se za ekologické jen vydávají.
V roce 2023 a v letech následujících už nebude stačit vyměnit plastové obaly za papírové. V posledních 2 letech naskočilo na zelenou vlnu hodně podnikatelů právě tím, že začali balit bez plastu. Dává to smysl – papír je z obnovitelného zdroje a dá se snadno recyklovat.
Podniky ale mohou jít mnohem dál. Očekáváme větší zájem o skutečnou šetrnost měřenou například uhlíkovou nebo ekologickou stopou.
Tomuto trendu nahrává i Evropská unie. Ta se v rámci směrnice o obalech a odpadech z obalů chystá definovat, kolik volného prostoru má v krabicích maximálně být.
TIP: Obaly tvoří zhruba jen 14 % emisí průměrného e-shopu. E-shopy by proto měly svou zátěž řešit komplexně. Více v článku Dopad e-shopů na životní prostředí.
Tak takhle ne. Overpackaging zatěžuje nejen životní prostředí, ale i vaši peněženku.
V obalovém designu bude i nadále převládat minimalismus.
Ukázkovým příkladem jsou papírové tašky od Schwan cosmetics nebo balení pražírny Pikola – obaly jsou potištěné pouze logem, jednou barvou, jednoduchým vzorem…
Pokud letos plánujete investovat do vlastních krabic a pásek s potiskem, minimalistickým designem nic nezkazíte. Takový design je chytrý hned dvakrát: nejenže obal vypadá elegantně, ale ještě šetří náklady, protože potisk jednou barvou vyjde levněji než složité vícebarevné tisky.
Jednoduchý design bude trendy i v roce 2023.
Loni se na tuhle cestu vydal Datart a roboty povolal i Rohlík.
Dá se očekávat, že největší hráči budou v automatizaci a robotizaci pokračovat, a tím zvětšovat příkop, který je dělí od malých a středních e-shopů. Balicí linky dlouhodobě ušetří hodně peněz, vstupní investice v řádu stovek tisíců až miliony korun si ale mohou dovolit jen ti největší, kteří posílají tisíce zásilek denně.
Menší hráči na trhu mohou volit poloautomatizovaná řešení.
TIP: Nafukovat si vlastní polštářky se vyplatí při spotřebě 6 a více pytlů měsíčně. Přečtěte si více o tom, kdy si pořídit stroj na nafukování polštářků.
Plně automatizované balicí linky nasadí další velcí hráči.
Kdo dokáže v roce 2023 osekat balení na nezbytné minimum a ještě tím snížit náklady i svůj dopad na životní prostředí, ten bude vítěz.
Pokud s balením potřebujete pomoct, neváhejte se nám ozvat. Spolu to vymyslíme.