Sleva pro registrované zákazníky až 10 %
Heureka: 99 % lidí nás doporučuje
Vaše firma i produkty jedou na zelené vlně. První a důležitý krok na cestě k udržitelnosti tedy máte za sebou. My vám ukážeme 7 způsobů, jak to dát vědět i vašim zákazníkům.
Má to smysl.
Výzkum mapující evropské e-commerce prostředí dokládá, že udržitelné balení je důležité pro 75 % respondentů. A 35 % účastníků výzkumu ve věku 18-24 let raději nakupuje u menších e-shopů, které vnímají jako více šetrné k životnímu prostředí. Očekává se, že čísla budou nadále růst.
Používáte papírovou výplň namísto plastové, papírovou lepicí pásku, balíte do kompostovatelných materiálů nebo jsou přímo vaše výrobky šetrné k životnímu prostředí?
Ve všech těchto případech se hodí použít samolepku, kterou jednoduše nalepíte na krabici, sáček nebo obálku.
Samolepkou jasně a výstižně. Detailně se o své filozofii můžete rozepsat třeba na stránkách nebo v dopise.
Na samotném balení do kartonové krabice není až tak nic šetrného. Ale pokud krabici opatříte samolepkou s výzvou, aby ji majitel použil víckrát, dáte sdělení hlubší význam.
Jednou je málo. Skrze tuto samolepku e-shop zákazníky vyzývá, aby šetřili planetu tím, že krabici použijí opakovaně. Zdroj: Etsy.com
Nechte za sebe obaly mluvit. Potiskem na zakázku můžete sdělit, že vaše obaly jsou rozložitelné.
Na obrázku níže se píše, že sáček není plastový, ale z kompostovatelných materiálů. Jinými slovy, je to pro zákazníka návod, jak obal třídit, až pro něj nebude mít využití. Do hnědého kontejneru s ním!
Na první pohled plastový sáček. Díky potisku se ale dozvíte, že je vyrobený z rostlinného materiálu, takže je kompostovatelný. Proto by měl skončit v hnědém kontejneru na bioodpad.
Náš tip: Na svých stránkách vytvořte návod, jak mají zákazníci obaly správně likvidovat nebo opakovaně používat.
O svém eco-friendly přístupu můžete dát světu vědět i papírovou páskou s potiskem, kterou vám vyrobíme od 36 kusů. Proč dát přednost papírové? Ve srovnání s páskou plastovou v procesu recyklace netvoří žádný odpad.
O svém eco-friendly přístupu můžete dát světu vědět i lepicí páskou.
Levná, jednoduchá a přesto elegantní forma sdělení je razítko.
Razítka se dají vyrobit malá a kulatá, ale i velká a hranatá. Podle tvaru a délky textu, jaký chcete na obalu mít. Než si necháte razítko vyrobit, přečtěte si, jaké typy razítek existují a na co dát pozor.
Razítko s textem nebo obrázkem je levné a efektivní řešení, jak zákazníkům říct, že je vaše balení šetrné k přírodě.
Pokud obal chcete nechat v čistém designu, pomohou vám malé papírové štítky. Orazíte je a štítky přibalíte ke každé objednávce zvlášť.
Používáte obaly opakovaně a balíte bez plastů? Nechte si vyrobit razítko se symboly, které to řeknou za vás. Zdroj: Etsy.com
Hranatá razítka s přírodními motivy jsou velmi trendy. Zdroj: Etsy.com
Máte toho na srdci více? Napište to zákazníkovi v krátkém dopisu, který přibalíte do objednávky.
E-shop Naklíčeno.cz dostával od zákazníků opakovaně špatné recenze kvůli nevzhledně zabaleným zásilkám. Od doby, kdy začali dávat do zásilek dopis s vysvětlením, že se snaží výplně recyklovat, dostávají jen pozitivní hodnocení.
Jeden dopis dokázal Naklíčeno snížit počet špatných recenzí a naopak navýšit ty pozitivní.
Společnost Tululum vyrábí lněné textilie a společně s produkty přidávají do zásilek dopis, ve kterém píší o své filozofii, použitých materiálech a postupech ve výrobě.
V obchodě s oblečením Youngprimitive si před dokončením objednávky zákazník zvolí, jestli chce zboží poslat v recyklovaném obalu, nebo plastové obálce. Je to jedna z věcí, která přispívá k pozitivnímu vnímání e-shopu.
Obchod s oblečením Youngprimitive nechává způsob balení na zákazníkovi. Zboží v papírovém obalu posílá za příplatek.
Řekněte zákazníkům, jaké jsou vaše firemní hodnoty a za čím si stojíte v článku na blogu.
Takhle to dělá Econea, e-shop s přírodní kosmetikou. Na blogu se rozepsali, jaké používají výplně, jak chrání křehké zboží nebo jakou používají lepicí pásku. Zákazníci diskutují v komentářích, chválí Econeu za její přístup a doporučují další zero waste vychytávky.
,,Nějak si nedokážeme představit, že bychom byli e-shop, který prodává ekologické a přírodní produkty a podněcuje k udržitelnému životnímu stylu, a přitom bychom se sami chovali jinak," říká zakladatel e-shopu, Pavel Milan Černý.
Zákazníci v komentářích pod článkem Econeu chválí.
Načerpejte další inspiraci o eco-friendly balení – zjistili jsme, jak balí 7 českých e-shopů, které jedou na zelené vlně. Podívejte se, jak vypadá udržitelné balení v jejich podání – Ekologické balení v praxi: Takhle balí 7 českých e-shopů.
Držíme pěsti, ať zavedené změny dělají radost vám i vašim zákazníkům.