Rozcestník

Jsme onlineZavolejte:
Prázdný košík
 

Produkty v košíku

Obaly na míru: Kdy se vyplatí investovat?

Autorem je Soňa dne 6. 3. 2025

Většina e-shopů balí do standardních krabic, sáčků nebo obálek. Jsou univerzální, snadno dostupné a cenově výhodné. 

Přesto existují situace, kdy jsou obaly v rozměru na míru nebo s potiskem lepší volbou – ať už kvůli ochraně zboží nebo budování značky.

Pojďme se podívat, kdy a proč se vám taková investice vyplatí a jak si to spočítat.

obaly na míru s potiskem
Obaly na míru nejsou jen trendy výstřelkem, ale pomůžou vám s budováním brandu a snížit náklady.


Proč chtít obaly na míru?

  • Lepší ochrana produktů – přesně padnoucí obal zajistí, že se zboží v krabici ani nehne. 
  • Profi vzhled – personalizovaný obal “hraje na city” zákazníka a podporuje loajalitu.
  • Menší spotřeba výplní – prostoru v krabici je tak akorát, takže výplněmi zbytečně neplýtváte. 
  • Efektivnější skladování – dobře zvolené rozměry a typy obalů vám uspoří místo, usnadní manipulaci a zefektivní procesy ve skladu.

TIP: Zatím se vám výroba kartonových krabic na míru nevyplatí? Pak přijdou vhod výškově nastavitelné krabice. Jsou flexibilní a díky předpřipraveným drážkám je snadno přizpůsobíte až pěti různým výškám. 


Kolik stojí obaly na míru a kdy se investice vrátí? 

Na začátku počítejte s vyššími náklady. Je třeba zaplatit za výrobu a pokud se rozhodnete pro obaly s potiskem, tak za grafiku a tiskový štoček.

V nabídce vždy zohledňujeme více faktorů a konkrétní požadavky zákazníka, tak nám napište a my vám cenu spočítáme.

Jak si ale hned teď můžete spočítat úsporu díky krabicím na míru? 

Odpovězte si na tyhle otázky:

  • Kolik ročně zaplatíte za výplňový materiál? Pokud by obaly na míru eliminovaly spotřebu výplní, můžete rovnou spočítat úsporu
  • Kolik reklamací řešíte kvůli poškozenému zboží? Obaly na míru mohou snížit počet rozbitých zásilek při doručování.

Ukážeme si to na příkladu:

Představte si, že e-shop s kosmetikou posílá 1000 balíků měsíčně ve standardních kartonových krabicích v rozměru 300×200×150 mm. Vyplnit každý balík papírovou výplní Fastpaper vyjde zhruba na 4 Kč.

Měsíční náklady na výplň 1000 balíků jsou tedy 4 000 Kč.

Díky krabicím na míru se objem výplně může snížit až o 70 %. To je odhad založený na zkušenostech s přechodem na obaly na míru. Přesné číslo samozřejmě závisí na produktu a jak se úpravou krabic podaří redukovat volný prostor. 

Počítejme tedy 1000 balíků × 1,20 Kč na balík = 1200 Kč/měsíc.

Celkovou úsporu spočítáme jako rozdíl mezi původními měsíčními náklady a náklady po optimalizaci krabic. Tedy 4 000 Kč – 1 200 Kč = 2 800 Kč/měsíčně. Roční úspora 33 600 Kč.


Díky krabicím na míru můžete ušetřit až 70 % výplně.

Pokud by vstupní náklady na výrobu krabic byly například 30 000 Kč, pak by se investice vrátila za necelých 11 měsíců, jen díky úspoře na výplni.

A když zohledníme nižší počet reklamací kvůli poškozenému zboží, může být návratnost ještě rychlejší.
 

Kdy dává smysl investovat do obalů na míru?

Balíte často produkty netypických tvarů nebo křehké zboží? Díky speciální konstrukci, přepážkám a jiným vychytávkám se sníží riziko poškození během přepravy.

krabice s oddělovací přepážkou
Krabice s přepážkami ochrání křehké zboží lépe než obyčejné krabice.

Chystáte se balení posunout na vyšší level? Obaly s vymazleným potiskem odprezentují produkt za vás.

dárková taška s potiskem
Dárková krabice na míru nejen chrání obsah, ale také zdůrazní exkluzivitu zboží a přidá mu na hodnotě. 

Pokud posíláte vyšší stovky a tisíce zásilek měsíčně, investice do obalů na zakázku se vám vyplatí. Při výrobě totiž platí jednoduché pravidlo – čím více obalů objednáte, tím bude cena za kus nižší. 

Skrze obaly můžete se zákazníky komunikovat. Třeba když chcete říct, že váš e-shop jede na zelené vlně. O dalších možnostech si přečtěte v článku 7 způsobů, jak říct zákazníkům, že balíte udržitelně

baleno do znovupoužitelných materiálů
Jednoduchý potisk, kterým zákazníkovi řeknete, že balíte do znovupoužitelných krabic.


Nevíte si rady nebo zatím nemáte jasnou představu? Rádi vám pošleme vzorky a posuneme dál vaše nápady. Stačí, když se nám ozvete

 

Produkty zmíněné v článku