Sleva pro registrované zákazníky až 10 %
Heureka: 99 % lidí nás doporučuje
Většina e-shopů balí do standardních krabic, sáčků nebo obálek. Jsou univerzální, snadno dostupné a cenově výhodné.
Přesto existují situace, kdy jsou obaly v rozměru na míru nebo s potiskem lepší volbou – ať už kvůli ochraně zboží nebo budování značky.
Pojďme se podívat, kdy a proč se vám taková investice vyplatí a jak si to spočítat.
Obaly na míru nejsou jen trendy výstřelkem, ale pomůžou vám s budováním brandu a snížit náklady.
TIP: Zatím se vám výroba kartonových krabic na míru nevyplatí? Pak přijdou vhod výškově nastavitelné krabice. Jsou flexibilní a díky předpřipraveným drážkám je snadno přizpůsobíte až pěti různým výškám.
Na začátku počítejte s vyššími náklady. Je třeba zaplatit za výrobu a pokud se rozhodnete pro obaly s potiskem, tak za grafiku a tiskový štoček.
V nabídce vždy zohledňujeme více faktorů a konkrétní požadavky zákazníka, tak nám napište a my vám cenu spočítáme.
Odpovězte si na tyhle otázky:
Ukážeme si to na příkladu:
Představte si, že e-shop s kosmetikou posílá 1000 balíků měsíčně ve standardních kartonových krabicích v rozměru 300×200×150 mm. Vyplnit každý balík papírovou výplní Fastpaper vyjde zhruba na 4 Kč.
Měsíční náklady na výplň 1000 balíků jsou tedy 4 000 Kč.
Díky krabicím na míru se objem výplně může snížit až o 70 %. To je odhad založený na zkušenostech s přechodem na obaly na míru. Přesné číslo samozřejmě závisí na produktu a jak se úpravou krabic podaří redukovat volný prostor.
Počítejme tedy 1000 balíků × 1,20 Kč na balík = 1200 Kč/měsíc.
Celkovou úsporu spočítáme jako rozdíl mezi původními měsíčními náklady a náklady po optimalizaci krabic. Tedy 4 000 Kč – 1 200 Kč = 2 800 Kč/měsíčně. Roční úspora 33 600 Kč.
Díky krabicím na míru můžete ušetřit až 70 % výplně.
Pokud by vstupní náklady na výrobu krabic byly například 30 000 Kč, pak by se investice vrátila za necelých 11 měsíců, jen díky úspoře na výplni.
A když zohledníme nižší počet reklamací kvůli poškozenému zboží, může být návratnost ještě rychlejší.
Balíte často produkty netypických tvarů nebo křehké zboží? Díky speciální konstrukci, přepážkám a jiným vychytávkám se sníží riziko poškození během přepravy.
Krabice s přepážkami ochrání křehké zboží lépe než obyčejné krabice.
Chystáte se balení posunout na vyšší level? Obaly s vymazleným potiskem odprezentují produkt za vás.
Dárková krabice na míru nejen chrání obsah, ale také zdůrazní exkluzivitu zboží a přidá mu na hodnotě.
Pokud posíláte vyšší stovky a tisíce zásilek měsíčně, investice do obalů na zakázku se vám vyplatí. Při výrobě totiž platí jednoduché pravidlo – čím více obalů objednáte, tím bude cena za kus nižší.
Skrze obaly můžete se zákazníky komunikovat. Třeba když chcete říct, že váš e-shop jede na zelené vlně. O dalších možnostech si přečtěte v článku 7 způsobů, jak říct zákazníkům, že balíte udržitelně.
Jednoduchý potisk, kterým zákazníkovi řeknete, že balíte do znovupoužitelných krabic.
Nevíte si rady nebo zatím nemáte jasnou představu? Rádi vám pošleme vzorky a posuneme dál vaše nápady. Stačí, když se nám ozvete.